Home > Hulpverlening > Werkbezoek met hulpgoederen
IMG_3438

IMG_3436Binnenkort vertrekt een delegatie van Stichting AK met een afgeladen bus met hulpgoederen naar Beregszász/Beregovo om met eigen ogen te situatie te zien waarin vluchtelingen worden opgevangen en gesprekken te voeren met onze partnerorganisatie ter plaatse.

Onderwerpen zijn:  impact van de oorlog, de opvang van vluchtelingen, besteding financiële hulpverlening, maar ook de lopende projecten van Stichting AK, waaronder het Sponsorplan, het tehuis voor ouderen, de sociale keuken en bakkerij, etc. Verder brengen we een bezoek aan de burgemeester in het kader van de stedenband met Maassluis.

We nemen zoveel mogelijk hulpgoederen mee, zoals verband- en verpleegmiddelen, luiers voor babies, kleuters en volwassenen, tandpasta, paracetamol, etc. voor onze partnerorganisatie. Verder 100 sets bedlinnen (hoeslakens, dekbedovertrekken, kussenslopen) en 4 grote pannen van 50 liter. Het bedlinnen en de pannen zijn gefinancierd door de Gemeente Maassluis op verzoek van de gemeente Beregovo in het kader van de stedenband met deze zusterstad. Het beddengoed is bestemd voor de opvang van vluchtelingen en de pannen zijn bestemd voor de gemeentelijke sociale keuken.

Nadat we de afgelopen 2 jaar geen werkbezoeken konden afleggen i.v.m. de corona-pandemie is het, ondanks de oorlog in Oekraïne, weer mogelijk en ook fijn om onze Oekraïense vrienden weer te  zien en te spreken!

Jouw emailadres blijft anoniem Verplichte velden zijn gemarkeerd als *